Kopalnia Soli Wieliczka - Reisverslag uit Mogilany, Polen van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu Kopalnia Soli Wieliczka - Reisverslag uit Mogilany, Polen van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu

Kopalnia Soli Wieliczka

Blijf op de hoogte en volg Nico en Irene

27 Juli 2015 | Polen, Mogilany

Vannacht was het heerlijk koel om te slapen en vanmorgen hebben we dus ook maar wat langer op bed gelegen.

Ik kon bijna niet lopen van de spierpijn van gisteren. Laat ik zeggen dat alle spieren onder mijn navel zeer pijnlijk zijn.

Na de koffie hebben we in een volgend dorp de markt bezocht en daarna zijn we naar de zoutmijn gegaan.
Deze mijn staat ook op de Unesco Werelderfgoed lijst. Prachtig om te bezoeken. Je daalde elke keer via trappen naar een dieper gelegen gedeelte. Veel foto's gemaakt trouwens maar die volgen later.
De groep was in drieën gesplitst en we hadden een Engelssprekende gids. Via een oortje konden we haar volgen. Uiteindelijk daalden we tot 200 meter onder de grond. Gelukkig was er daarna een lift naar boven. Al stond je een beetje als rechtopstaande haringen in een tonnetje, het was fijn niet te hoeven klimmen via de trap naar boven.

Nu even snacken bij de Mac en ons uitleven op het internet. Helaas is de camping erg primitief en is er behalve weinig warm water geen WiFi dus we kunnen jullie moeilijk op de hoogte houden.