Aangekomen op de eerste bestemming - Reisverslag uit Maków Podhalański, Polen van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu Aangekomen op de eerste bestemming - Reisverslag uit Maków Podhalański, Polen van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu

Aangekomen op de eerste bestemming

Blijf op de hoogte en volg Nico en Irene

20 Juli 2015 | Polen, Maków Podhalański

Vanmorgen wakker geworden in Makow Podhalanski in Polen. De afgelopen drie dagen hebben we vooral veel in de auto gezeten, onderweg hier naar toe. De wegen waren goed te doen, veel wegwerkzaamheden in Duitsland, maar behalve een uur file bij Bad Oeyenhausen viel het wel mee.

We zijn rond 8.00 uur vrijdag vertrokken en rond 10.45 waren we voorbij Osnabrück waar Hans, Marleen en Leon stonden te wachten. Daarna gezamenlijk naar Magdeburg gereden waar het erg warm was, maar waar sommigen verkoeling zochten in de Barlebersee. Veel andere Polenralleygangers kwamen ook al op deze camping.

Op zaterdag zijn we de grens met Polen over gegaan. Nico zag nog een bord met Görlitz gesperrt dus ging van de snelweg af. We hebben dus het oude centrum ook goed kunnen bekijken, maar met de caravan langs de markt en de tramrails was niet een heel goed idee.

Bij het eerste pompstation na de grens gestopt voor een Viabox voor Hans en Marleen. De man keek alsof hij er nog nooit van gehoord had, maar toch stond hij onder het bordje. De rij achter ons werd steeds langer en de temperatuur steeds hoger, maar uiteindelijk hadden ze er eentje. Hans dacht dat de man achter de balie nu zijn neef in Nederland waarschuwde om aan te geven dat ze niet thuis waren.
Na ons kwam er nog een heel aantal bij hem binnen voor zo'n kastje, en hij had de snelheid te pakken. Bij de laatste die zich daar meldde, duurde het nog geen 5 minuten en wist hij al te vertellen dat ze naar Krakau gingen.

We sliepen die nacht in Legnickie Pole, waar de mevrouw van de camping wat in paniek raakte met zoveel bezoekers op haar terrein. Het was voor haar niet te begrijpen waar al die Nederlanders toch ineens vandaan kwamen. Een klein terreintje met simpel sanitair waarbij de toiletdeuren niet op slot konden. Als de deur dicht was, was het bezet.

Op zondag vertrokken voor het laatste stuk naar de eerste bestemming en de wegen vallen tot nu toe enorm mee.