Jurrassic Coast - Reisverslag uit Kimmeridge, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu Jurrassic Coast - Reisverslag uit Kimmeridge, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu

Jurrassic Coast

Blijf op de hoogte en volg Nico en Irene

04 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kimmeridge

Vandaag een fantastische dag gehad. We zijn om 10.00 uur met Hans en Marleen vertrokken richting Kimmeridge. We gingen fossielen zoeken aan de Jurrassic Coast. In de reisgids stond dat deze bijna overal daar aan de oppervlakte te vinden waren, en dat klopte aardig. We werden fanatiek en kleine fossieltjes gooiden we achteloos weer weg. De klif was heel mooi om te zien en was opgebouwd uit diverse lagen. Op sommige plekken zag het er uit als houtskooltjes en op andere plaatsen als een soort flagstones.

We hebben daar op het strand geluncht. Het was een strand van stenen, dus geen zand in de schoenen!

Van daaruit doorgereden naar Lulworth Cove. Een heel ander soort kust, hier was een soort baai waar allerlei bootjes voor anker lagen. Hier waren ook veel meer mensen op het strand (ook weer stenen trouwens) Er waren hoge kliffen, begroeid met gras en geen fossielen. Grote stenen. Ontzettend helder blauw water trouwens.

Daarna naar Weymouth, wat echt een wat oubollige Engelse badplaats was. Het strand was van zand, en hierop was van alles te doen, van ezeltje rijden tot midgetgolf. Ook komen hier de ferry's aan vanuit St.Malo en Jersey

Laat op de camping terug, maar dankzij ons ontzettend handige oventje was de pizza zo klaar.