Stonehenge - Reisverslag uit Salisbury, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu Stonehenge - Reisverslag uit Salisbury, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu

Stonehenge

Blijf op de hoogte en volg Nico en Irene

03 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Salisbury

Vandaag zijn we naar Stonehenge geweest met de hele club. Er zijn nieuwe parkeerplaatsen gemaakt en een informatiecentrum voor bij de weg. Vanaf daar werden we met een treintje of bus vervoerd.

We hadden allemaal een audiotour apparaat en dat gaf een mooi beeld van hoe het allemaal zo gekomen is. Heel bijzonder om te zien hoe mensen 4500 jaar geleden dit zo gemaakt hebben. Het is een oude tempel die is uitgelijnd met de baan van de zon. Veel foto's en film gemaakt.
Daarna zijn we doorgereden naar Woodhenge. Dat viel een beetje tegen. Vroeger was dit, zoals de naam al doet vermoeden, van hout, maar nu waren het betonnen paaltjes.

's Avonds hadden we weer gezellig een soepbuffet en hebben we nog een spelletje gedaan met Hans en Marleen, wat voor hilarische momenten zorgde. De quiz werd overigens gewonnen door Marleen.

Morgen naar de Jurrassic Coast.