Brecon Beacons - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu Brecon Beacons - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu

Brecon Beacons

Blijf op de hoogte en volg Nico en Irene

27 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Vanmorgen om 10.00 uur vertrokken voor een mooie wandeling over een berg hier in de buurt. Marleen en Leon reden met ons mee, want helaas zat een wandeling voor Hans er (nog) niet in.

Het was ongeveer 40 minuten hiervandaan in Brecon Beacons, een mooi glooiend gebied met bergen/heuvels zover je kon kijken. We liepen naar Craig y fan Ddu.
Via een zeer steile klim over bijna niet te lopen paden, kwamen we boven op de kam. Deze hebben we helemaal overgelopen en om ons heen prachtige vergezichten. Onderweg steeds wat gerust, want daar was je wel steeds even aan toe. Er liepen ook erg veel schapen en later zagen we ook nog een kudde paarden.
Via het vliegtuigwrak uit de tweede Wereldoorlog geprobeerd het pad naar beneden te vinden en uiteindelijk lukte dit ook. Over een hekje geklommen en toen langs de rivierbedding weer terug naar de auto gelopen. Hans dacht dat het ongeveer 8 à 9 kilometer was, maar ik denk dat dat toch mijlen geweest zijn, want uiteindelijk hebben we gelopen van 10.45 tot 16.00 uur. Een flinke tocht dus.

Terug op de camping is iedereen uitgeput bij de caravan gaan zitten en zal de rest zich straks voegen bij Hans voor de whisky proeverij. Nico en ik doen hier niet aan mee.