Blenheim Palace - Reisverslag uit Woodstock, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu Blenheim Palace - Reisverslag uit Woodstock, Verenigd Koninkrijk van Nico en Irene Werumeus Buning - WaarBenJij.nu

Blenheim Palace

Blijf op de hoogte en volg Nico en Irene

23 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Woodstock

Op woensdag stond een bezoek aan Blenheim Palace op het programma. Ieder reed op eigen gelegenheid naar Woodstock toe en daar kregen we de toegangskaarten. Het was zo groot dat we niet als groep bij elkaar hoefden te blijven. Dat was geen doen geweest. Er was ontzettend veel te bekijken. De verschillende tuinen, het paleis, een doolhof.

Omdat het in Nederland een dag van nationale rouw was, hebben wij voordat we naar binnengingen met elkaar een minuut stilte gehouden in de tuin van Sir Winston Churchill. Ondanks de hoge temperaturen, toch een enorm kippenvelmoment! Ook de kinderen waren muisstil.

Binnen aangekomen hebben we eerst de route van de ontold story's gevolgd. Hier werd het verhaal van het paleis en de bewoners door de jaren heen, in verschillende kamers verteld. Via de secret garden, binnen ook de andere helft van het paleis bekeken. Erg mooi en groots hoor. Toen nog buiten heerlijk gewandeld door de verschillende tuinen. Het is namelijk een erg groot landgoed.

's Avonds hadden we een gezamenlijke maaltijd. Kip, puree en doperwten. Hans had even niet goed op zijn lijstje gekeken, zodat onze corvee-beurt aan een ander werd toebedeeld, maar wij vast nog de beurt krijgen.

Ook maar eens even de was gedaan, en met dat prachtige weer is het zo droog. Ik geloof dat het on-Engels weer is, want we hebben tot nu toe alle dagen zon en temperaturen boven de 25 graden.